برای تبادل لینک کلیک نمایید

قبل و بعد از تمرینات ورزشی چه بخوریم؟


آیا تا به حال اتفاق افتاده که ندانید برای انرژی مورد نیاز تمرین خود چه چیزی و چقدر بخورید؟ آیا در مورد چیزی که بعد از تمرین باید بخورید مطمئن نیستید؟ در این مقاله با سالمترین راههای دریافت انرژی قبل و بعد از تمرین آشنا می شوید.

  صبح از خواب بیدار شدید و قبل از اینکه به باشگاه بروید زمانی را به راه رفتن روی تردمیل صرف می کنید.زمان لازم برای صبحانه خوردن را ندارید.گذشته از این،شما می خواهید وزن کم کنید و می خواهید بیش از پیش کالری هایتان را بسوزانید پس این فکر به سراغ شما می آید که چرا تمرینتان را با خوردن صبحانه هدر دهید؟

* اما واقعیت این است که خوب نخوردن تمرین شما را کم اثرتر نیز می کند.نخوردن باعث می شود که در طول تمرین احساس ضعف به شما دست بدهد علاوه بر این،باعث می شود که بعد از تمرین زیاد بخورید.
  * خوردن زیاد قبل از تمرین خوب نیست.

وقتی شما فعالیت دارید بدنتان نمی تواند غذای سنگین را هضم کند.پس چقدر،چه چیزی و کی باید بخورید؟
  یک وضعیت متعادلی را پیدا کنید:
* یک رژیم خوب این است که به طور کلی سالم بمانید.اما ورزش کردن به صورت مداوم مهمتر است.



* رژیم های سخت و افراطی که خوردن غذاها یا چربی ها را محدود می کند انرژی ای که شما به آن نیاز دارید را برای شما تامین نمی کند.

* بدن شما به کربوهیدرات برای انرژی و پروتئین برای ماهیچه سازی و یک مقدار چربی برای قوی ماندن نیاز دارد.

* سعی کنید کربوهیدرات مثل پاستای تولید شده از گندم،برنج قهوه ای،میوه،سبزیجات قبل از تمرین بخورید.همچنین مقداری پروتئین کم چرب هم مصرف کنید.برای مثال،یک قطعه پنیر با کلوچه گندمی یا تخم مرغ پخته با یک پرتقال کوچک را با هم بخورید.

توجه داشته باشید غذاهایی که چرب هستند سریع هضم نمی شوند و ممکن است باعث دل درد در طول تمرین شود.
  زمان را خوب تنظیم کنید
لازم نیست که در طول تمرینات بدوید.خوردن یک غذای سبک یک ساعت قبل از تمرین بسیار مهم است.

کمی غذای سالم و راحت و مناسب داشته باشید تا در زمان مناسب بتوانید کمی از آن بخورید.

صبحانه ای شامل پروتئین،مقوی و سریع قبل از تمرینتان بخورید.
  نسبت به جایگزین غذاها مراقب باشید
هیچ کدام بهتر از یک شیرینی آماده جایگزین غذایی خوبی نیست.به دنبال انواعی از آن باشید که چربی و قند کمتری داشته باشد و 4 یا 5 گرم پروتئین و 25 گرم کربوهیدرات داشته باشد.
  مطمئن باشید که به اندازه کافی غذا خورده اید
غذای کم و سرپایی ممکن است برای 30 دقیقه پیاده روی یا کلاس ایروبیک کافی باشد.اما آیا تمرین سخت تر و شدید تری دارید و یا تمرین شما طولانی تر برنامه ریزی شده است ؟
پس باید غذاهای سالم تر بیشتری به وعده ی پیش از ورزش خود اضافه کنید تا انرژی دریافتی شما افزایش یابد.


  آب زیاد بخورید
حداقل 8 لیوان آب قبل و بعد از تمرینات بخورید مگر اینکه پزشکتان مایعات را برایتان محدود کرده باشد.

هر 15 دقیقه و در طول تمرینات آب بخورید.
  بعد از تمرین خودتان را شارژ کنید:
درطول تمرین از گلیکوژنی که در ماهیچه ها ذخیره شده است برای انرژی استفاده می کنید.ذخیره ها باید برای رشد و ترمیم ماهیچه ها بازگردد.خوردن کربوهیدرات و پروتئین بهترین روش برای این جایگزینی است. سعی کنید در 1 یا 2 ساعت از زمان طولانی تمرینتان بخورید یا انرژی بدنتان دوباره پر شود.

برای متعادل کردن کربوهیدرات ها و پروتئین این غذاها را امتحان کنید: * آرد گندم، لوبیا، پنیر کم چرب
  * یک کاسه آش جو، یک فنجان شیر کم چرب و یک موز
  * یک کاسه سوپ لوبیا و سبزیجات
  * بوقلمون، گوجه فرنگی، کاهو   تهیه و ترجمه :
گروه سلامت سیمرغ www.seemorgh.com/health
ابر :


مصالب مرتبط با قبل و بعد از تمرینات ورزشی چه بخوریم؟

دیگر مصالب

مد روز : ست کردن پالتوهای زمستانی با کفش و کیف و ..


جدیدترین عکس های منتشر شده از شبنم قلی خانی با بازیگران معروف سینما


غذاهای عضله آور برای مردان(2)

بسیاری از آقایان به دنبال این موضوع هستند که چطوز می توانند ماهیچه هایشان را به عضله تبدیل کنند،...   این مطلب ادامه مقاله ی غذاهای عضله آور برای مردان (1) می باشد.هوس برگر نمی کنی ؟ من زیاد گوشت قرمز نمی خورم.اما هرچند وقت یکبار برگر درست می کنم.من


دو عکس از نیکی کریمی با گریم تازه در خیابان‌های آرام

فیلمبرداری فیلم سینمایی «خیابان‌های آرام» به کارگردانی کمال تبریزی با پیوستن نیکی کریمی در ارمنستان ادامه دارد. کافه سینما


آنچه لازم است ورزشكاران بدانند

ورزشكاران برای رسیدن به اوج عملكرد باید به فاكتورهای گوناگونی توجه كنند. یكی از این فاكتورها استفاده از یك برنامه غذایی سالم است. مانند ...   با توجه به این كه مشاور تغذیه‌ایی همواره در كنار ورزشكار نیست لازم است ورزشكاران تاحدودی با این


مجموعه عکس تازه از پشت صحنه «قهوه تلخ» و بازیگران سریال

سینمای ما


غذاهای عضله آور برای مردان(1)

بسیاری از افراد با وجود ورزش های مستمری که انجام می دهند باز هم ماهیچه هایشان به عضله تبدیل نمی شود زیرا عادات تغذیه ای صحیحی ندارند.   بیش از یک سال بود که من در مورد عادات خوردن و پخت غذای خودم در ستون غذای عضله مطلب می نوشتم.همیشه سوالاتی در


عکسهای دیدنی و دقایقی با لیلا اوتادی در نمایشگاه زیگورات

لیلا اوتادی بازیگر جوان سینما این روزها علاوه بر بازیگری به تازگی به عکاسی نیز علاقه مند شده است و حتی نمایشگاه گالری جهان نما را نیز برگزار کرد. لیلا اوتادی هم مثل خیلی از بازیگران دیگر,در رشته ای به جز بازیگری تحصیل کرده و سپس وارد این حرفه


تغذیه ورزشکاران در سفر(2)

ورزشکارانی که برای مسابقات به کشورهای مختلف و در نواحی مختلف آب و هوایی می‌روند ممکن است در طول سفر با بیماریهایی مواجه شوند.   قسمت اول: تغذیه ورزشکاران در سفر(1) اسهال: شایع‌ترین بیماری در سفر است که به خصوص درمسافرت‌های طولانی بروز


عکسهای دیدنی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با هنرپیشه مشهور سینما در توچال

افشین قطبی و هنگامه قاضیانی و انجمن دل شیر با حضور در بام تهران اقدام به پاکسازی طبیعت کردند.


نحوه مراقبت غذایی برای بدن سازی !

از زمان بچگی تا بحال بسیار شنیده اید كه "میوه" و "سبزیجات" زیاد بخورید و از غـذاهـای چـرب و قـنـدی خودداری كنید. در این مطلب عمده‌ترین مواد مفید و مضر برای شما آورده شده است. از زمان بچگی تا بحال بسیار شنیده اید كه "میوه" و "سبزیجات" زیاد بخورید


عکسهای دیدنی : شیک پوشی به روش اشکان خطیبی

اشکان خطیبی از آن دسته بازیگرانی هستش که دوست دارد هر روز مدل لباس و مدل مو خود را تغییر دهد,پس این بار به بهانه مدل لباس و...به سراغ اشکان خطیبی می رویم. اگر توجه کرده باشید اشکان خطیبی در بیشتر فیلم ها و سریال های خود با ظاهر خیلی متفاوتی حضور


تغذیه ورزشکاران در سفر(1)

با توجه به اینکه خیلی اوقات مسابقات ورزشی در شهرها یا کشورها مختلف انجام می‌شود و ورزشکاران باید به محل برگزاری مسابقات بروند رعایت .....    با توجه به اینکه خیلی اوقات مسابقات ورزشی در شهرها یا کشورها مختلف انجام می‌شود و ورزشکاران باید


لالایی های زیبا ....( برای کودک شما )

مادر و کودک موقع خواب که می‌شد،شیطنت‌های کودکانه‌ام مرا به مقاومت در برابر خواب وا می‌داشت. مادرم برایم لالایی میخواند ،با صدای آرام و دلنشینش دیگر به هیچ‌چیز فکر نمی‌کردم. چه لحظات زیبا و دلچسبی بود. یادش بخیر! محتوای خوب لالایی، زیرکی


اصول تغذيه ورزشکاران کوچک

باید در نظر داشت که چون انجام فعالیت مستلزم دریافت انرژی است، ورزشکاران باید مواد غذایی با ارزش مصرف نمایند... ورزش منظم باعث افزایش تعداد رگ‌های خونرسان به قلب و اعضای حیاتی بدن و ارتقای اکسیژن‌رسانی به همه سلول‌های بدن می‌شود. بنابراین


اس ام اس های عاشقانه

دوست داشتن نم نم باران است، که کم کم می آید و به درازا می بارد، چه زیباست اگر همواره اینگونه بباریم و ابر همیشه بهار آسمان محبت باشیم - دیشب تو را در خواب دیدم، امشب زودتر میخوابم تا تو را بیشتر ببینم، اگر بدانم که مردگان هم خواب می بینند،


رژیم غذایی شنا گران

شناگران به ویژه شناگرانی که مستعد کاهش وزن سریع هستند بهتر است علاوه بر مصرف سه وعده اصلی غذایی یک میان وعده قبل از خطر ....   میان وعده‌ها: شناگران به ویژه شناگرانی که مستعد کاهش وزن سریع هستند بهتر است علاوه بر مصرف سه وعده اصلی غذایی یک میان


SMS و پیامک سرکاری جدید بسیار خنده دار

همیشه با فرزندان تان مهربان باشید؛ زیرا آن ها هستند که خانه سالمندان شما را انتخاب خواهند کرد ! . . . . . به غضنفر میگن : سگتون بچه ی ما را گاز گرفته ، میگه: اولا سگ ما گاز نمی گیره ، ثانیا سگ ما همیشه بسته است ، ثالثا ما سگ نداریم ! . . . خواستم


اس ام اس جدید عاشقانه

یک کامیون ارادت داریم ______ /ΓΠ\ '-@------@-' خالیش کن بعدیش تو راهه !! ****** آدما وقتى از هم دورن واسه هم SMS می فرستن من واسه تو که تو قلبمى چى بفرستم؟ ها؟ ****** می گن شیشه عمر آدما اگه خیس بشه عمرشون کم می شه! می دونستی چشات شیشه عمر منه؟ ****** می گن قلب


اصول تغذیه صحیح در ورزشکاران

هدف از تنظیم رژیم غذایی برای ورزشکاران، تامین مواد مغذی کافی برای رسیدن به سلامت مطلوب و تناسب لازم برای عملکرد ورزشی موردنظر است.   هدف از تنظیم رژیم غذایی برای ورزشکاران، تامین مواد مغذی کافی برای رسیدن به سلامت مطلوب و تناسب لازم برای عملکرد